دانستنی های زیره کرمان

تشخیص زیره سیاه مرغوب

تشخیص زیره سیاه مرغوب

بهتر است بدانید یکی از راه های تشخیص و توصیف زیره معطر بودن و عدم تغییر رنگ آن است، این عوامل در کیفیت و کیفیت زیره تاثیر دارند. یکی از بهترین زیره هایی که می توان از آن در غذا و دارو استفاده کرد زیره سیاه نام دیگر زیره است. زیره در کوه ها که جمع آوری آن بسیار سخت و خطرناک است.

گاهی برخی افراد زیره سبز را سرخ می کنند و به جای زیره سیاه درست می کنند که تقلب بزرگی است. اگر زیره سیاه یا زیره در اتاقی قرار داده شود، اتاق با عطر خود بوی شیرینی می دهد و بسیار معطرتر از سایر زیره ها خواهد بود.

برای خرید زیره سیاه باید به سایز آن و همچنین بو و رنگ آن برای تشخیص زیره سیاه مرغوب دقت کنید، یعنی تا حد امکان هم اندازه باشد. مناسب ترین مکان برای کاشت زیره سیاه کرمان است که در مناطقی مانند استان خراسان و سمنان نیز کشت می شود که می توانید از آن بهره مند شوید و با دانستن این موضوع راحت تر میتوانید از عهده تشخیص زیره سیاه مرغوب برآمده و زیره باکیفیت تهیه کنید. اگر در شرایط خوب نگهداری شود تا هجده ماه با کیفیت باقی می ماند.

تعیین زیره مرغوب

همانطور که گفته شد، زیره یکی از دانه های گیاهان معطر است که برای تشخیص زیره سیاه مرغوب باید اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید. مراقبت از زیره بسیار ساده است، باید در جای خشک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود. زیره به دلیل خواص بالایش از تجارت خوبی برخوردار است و جالب اینجاست که در خارج از ایران مانند آلمان جایگاه ویژه ای دارد. به طور کلی می توان از زیره برای ترکیب برخی از غذاها مانند برنج پاکستانی یا پنیر و استفاده از طعم بی نظیر آن استفاده کرد. علاوه بر این عطر آن میل به خوردن را افزایش می دهد.

زیره خواص زیادی دارد که می توانیم چند نمونه را برای شما ذکر کنیم تا از آنها بهره مند شوید.

تشخیص زیره سیاه مرغوب

تشخیص زیره سیاه مرغوب

زیره کوهی خراسان

از مزایای آن می توان به افزایش متابولیسم بدن، کمک به کم خونی و کمبود آهن در خون اشاره کرد. زیره برای تقویت سیستم ایمنی، درمان ناراحتی معده، روده یا به طور کلی سیستم گوارشی عالی است. زیره یک ضد باکتری و ضد قارچ است که استفاده از آن توصیه می شود. زیره سیاه ارزش غذایی زیادی دارد و سرشار از مواد معدنی و ویتامین است.

این نوع زیره یک پیش غذای خوب و طبیعی نیز محسوب می شود، زیرا به دلیل بوی فوق العاده اش میل به خوردن را افزایش می دهد و با بی اشتهایی غذا نمی خورد. زیره دانه ای معطر است که می توان از آن برای جلوگیری از نفخ به همراه غذا استفاده کرد و همانطور که گفته شد در آشپزی و پزشکی کاربرد فراوانی دارد.

زیره سبز ایران

به طور کلی دو نوع زیره وجود دارد یکی زیره سبز و دیگری زیره سیاه، زیره سیاه بسیار بهتر و با کیفیت تر از زیره سبز است. بهترین زیره در استان کرمان یافت می شود و زیره را با چوب کوبیده و پودر کرده و در پخت و پز استفاده می کنند. همانطور که اشاره کردیم زیره سیاه به دلیل کیفیت و خواص بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد و در طب سنتی نیز کاربرد فراوانی دارد. زیره از گیاهی به دست می آید که از قدیم الایام مورد استفاده بوده و توجه همگان را به خود جلب کرده است.

زیره سیاه با کیفیت بالا

هرکسی که از زیره یا زیره سیاه استفاده می کند دیگران را به مصرف زیره سیاه دعوت می کند و این به این دلیل است که از فواید بی نظیر، کیفیت و عطر فوق العاده زیره سیاه آگاه است. این گونه گیاهی شباهت زیادی به گیاه هویج نارنجی دارد و برگ های آن بیست تا سی سانتی متر طول و حدود چهل تا شصت سانتی متر ارتفاع دارد. این نوع گیاه در جای گرم رشد می کند، خاک آن باید زهکشی شود.

زیره سیاه

زیره برای ورزشکاران بسیار مفید و مفید است زیرا دانه های آن 50 درصد کربوهیدرات و پروتئین موجود در آن حدود 20 درصد و 15 درصد چربی مفید است و بقیه از ریزمغذی ها، فیبر و مواد معدنی تشکیل شده است. خواهد بود استفاده از زیره سیاه باعث پیشگیری و درمان بیماری ها می شود و زیره برای درمان یا پیشگیری از یبوست بسیار عالی است.

یکی از محصولات پرطرفدار و پرمصرف در ایران زیره سیاه و اسانس زیره می باشد که در ایران نیز این محصول با استقبال خوبی مواجه شده و در بازارها خرید و فروش می شود. یکی دیگر از راه های تشخیص کفی با کیفیت از یک کفی بی کیفیت این است که مقداری را در کف دست خود بگیرید و روی آن فشار دهید، ظاهر آن به هیچ وجه نباید تغییر کند، اگر تغییر کرد بی کیفیت است.

بسیاری از کشورها زیره سیاه ندارند یا کشت می کنند و به همین دلیل ایران زیره را به عنوان محصولی با کیفیت به کشورهای دیگر صادر می کند.

زیره سبز

همانطور که اشاره کردیم زیره یکی از دانه های گیاهی با خواص فراوان است و یکی از بهترین محصولات صادراتی محسوب می شود و می توان از آن در تجارت استفاده کرد. این نوع زیره ها را می توان با مناسب ترین و نازل ترین قیمت به کشورهای دیگر صادر کرد و با آمدن پول به کشور عزیزمان از شرایط بد اقتصادی عبور کنیم.

اگر سوال یا ابهامی دارید میتوانید در چت آنلاین گوشه صفحه از ما بپرسید در غیر این صورت برای سفارش و ارسال رایگان به صفحه زیره سیاه مراجعه کنید

 

ارتباط با ما در تلگرام و ایتا

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *