دانستنی های زیره کرمان

آیا زیره سیاه خواب آور است؟

آیا زیره سیاه خواب آور است؟

زیره یک دانه معطر و ضد نفخ است که به عنوان ادویه استفاده می شود. طول برگ های این گیاه بیست تا سی سانتی متر و ارتفاع آن حدود پنجاه سانتی متر است. میوه این گیاه هلالی شکل و دارای نوارهای برجسته دو میلی متری است. دو نوع زیره در جهان وجود دارد: زیره سبز و زیره سیاه. در این مقاله از بوتیاس  سعی داریم در مورد فواید زیره، انواع زیره، تفاوت زیره سبز و سیاه، نحوه استفاده از زیره سیاه و عوارض زیره به شما اطلاعاتی بدهیم.

زیره برای بهبود خواب و درمان بی خوابی

محتوای بالای منیزیم به خواب راحت کمک می کند. منیزیم یک ماده معدنی است که مستقیماً مسئول بهبود خواب است. مصرف دانه زیره برای بی خوابی مفید است. زیره دارای چندین اسانس و آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی مختلف مانند لوتئین، کاروتن، کریپتوکسانتین است. این ها رادیکال های آزاد مضر را از بدن حذف می کنند و از ما در برابر سرطان، پیری و بیماری های عصبی مانند پارکینسون محافظت می کنند.

خواص و فواید زیره سیاه

این بخش از دنیای سلامت و خواص، فواید زیره سیاه را شرح می دهد.

  1. تسکین دهنده برای آرام کردن معده

زیره سیاه حاوی کارون (که برای از بین بردن کرم‌های انگلی استفاده می‌شود) است که به کشتن کرم‌هایی که باعث بسیاری از مشکلات معده می‌شوند، کمک می‌کند. مصرف منظم دانه زیره سیاه به از بین بردن این کرم به طور طبیعی و بدون هیچ گونه عوارض جانبی کمک می کند.

  1. زیره سیاه برای مشکلات معده و روده

زیره سیاه خاصیت ضد نفخ دارد و به تسکین معده و کاهش گازهای معده کمک می کند. همچنین توانایی تسکین سایر مشکلات روده را دارد. دانه های زیره سیاه ارزان هستند و هر کسی می تواند به راحتی از آن استفاده کند.

 

  1. زیره برای تسکین و درمان سرفه

دانه زیره برای سرکوب سرفه مفید است. آنها به عنوان ضد سرفه عمل می کنند و به تسکین سرفه خشک کمک می کنند. می توانید زیره سیاه را با فلفل مخلوط کرده و برای سرفه های خشک استفاده کنید.

  1. ضد اسپاسم

روغن زیره به عنوان یک ضد اسپاسم در نظر گرفته می شود و می تواند به طور موثری اسپاسم و گرفتگی عضلات را با مهار آنزیم هایی که اسپاسم عضلانی را تسکین می دهند، التیام بخشد. همچنین مشکلات تنفسی مانند سکسکه و تنگی نفس را برطرف می کند.

  1. زیره برای سلامت قلب

این دانه ها به دلیل داشتن پتاسیم به حفظ ضربان قلب کمک می کنند. دانه های زیره به کاهش انقباض شریان ها و سیاهرگ ها و کاهش فشار خون کمک می کند. توانایی دانه زیره در کاهش سطح کلسترول بد در بدن به حفظ سطح کلسترول خوب در بدن کمک می کند.

  1. زیره برای بهبود هضم

استفاده از زیره برای بهبود هضم یک روش قدیمی است. مصرف این دانه ها به بهبود ترشح آنزیم های گوارشی و افزایش سرعت هضم کمک می کند.

آیا زیره سیاه خواب آور است

آیا زیره سیاه خواب آور است

     7- ادرارآور

روغن دانه زیره یک ادرارآور ایده آل در نظر گرفته می شود. به تکرر ادرار در افراد مبتلا به انسداد ادرار کمک می کند. همچنین به کاهش وزن آب بدن کمک می کند. ادرار کردن زیاد به درمان عفونت های ادراری کمک می کند.

 

  1. اینها محرک ها هستند

روغن زیره به تحریک تمام عملکردها و چرخه های بدن کمک می کند. همچنین به تنظیم خون در بدن کمک می کند و به مغز کمک می کند تا هوشیار و هوشیار بماند و افسردگی و خستگی را کاهش دهد.

 

  1. زیره برای افزایش اشتها

زیره با تسریع فرآیند گوارش برای رفع یبوست به افزایش اشتها کمک می کند.

  1. زیره مفید در برابر صدمات

روغن تهیه شده از زیره یک ضد عفونی کننده خوب است. با جلوگیری از هرگونه باکتری یا قارچ در نزدیکی زخم که می تواند منجر به عفونت بیشتر شود، به بهبود زخم کمک می کند. این خاصیت زیره به عفونت های مختلف مانند عفونت دستگاه تنفسی، دفع مواد زائد سیستم و سایر عفونت های بدن کمک می کند.

  1. زیره سیاه برای کاهش تورم و التهاب پوست

روغن زیره باعث کاهش التهاب و تورم می شود. همچنین توانایی کنترل پوست سوخته با رشد سریع سلول های پوست در ناحیه آسیب دیده را دارد.

 

  1. زیره سیاه، یک ماده ضد پیری

برای کاهش چین و چروک و پاکسازی لکه های پیری روی پوست استفاده می شود، سلامت پوست را بهبود می بخشد، پوست را جوان و شاداب می کند.

 

  1. زیره برای از بین بردن عفونت پوست سر

اگر در مورد سلامت مرطوب در این قسمت مطالعه کرده باشید، زیره این توانایی را دارد که از شر عفونت پوست سر خلاص شود و از موها در برابر شپش محافظت کند. استفاده منظم از دانه های زیره می تواند به از بین بردن شپش و شوره سر که باعث ریزش مو و خارش پوست سر می شود کمک کند. همچنین بافت مو را بهبود می بخشد.

 

  1. دانه های زیره برای بهبود متابولیسم

دانه زیره حاوی مقدار زیادی منگنز است که به بهبود متابولیسم بدن کمک می کند. مصرف منظم دانه ها باعث افزایش فرآیند تولید انرژی در بدن می شود.

تفاوت زیره سبز و سیاه

جنس، گونه، نوع اسانس و ترکیبات گیاه زیره کاملاً با زیره سیاه متفاوت است و در برخی موارد اثرات دارویی آنها نیز متفاوت است. بنابراین مصرف آنها نیز متفاوت خواهد بود. مصرف زیره سیاه که در بسیاری از غذاها استفاده می شود، می تواند ده برابر زیره سبز باشد. بوهای متفاوت این دو زیره (سبز و سیاه) نیز به دلیل ترکیبات مادری متفاوت اسانس آنهاست.

هشدارها و افرادی که باید زیره سیاه را با احتیاط مصرف کنند

زنان باردار باید در مصرف زیره بسیار احتیاط کنند زیرا ممکن است باعث سقط جنین شود.

زیره می تواند قند خون را کاهش دهد، افراد دیابتی نباید بدون کنترل قند خون از آن استفاده کنند.

اگر قصد جراحی دارید، حداقل دو روز قبل از جراحی از آن استفاده کنید زیرا ممکن است کنترل قند خون در حین و بعد از جراحی را مختل کند.

امروزه از آن به عنوان ادویه و چاشنی غذا به جای دارو استفاده می شود. اما اکنون زمان احیای کاربرد دارویی آن است زیرا فواید زیادی برای سلامتی دارد.

همانطور که میدانید زیره ادویه بسیار پرکاربرد و پر خاصیتی است که استفاده از آن برای هر کس توصیه میشود منتها باید به زیره با کیفیت و خوبی دسترسی داشته باشید. برای خرید زیره مناسب و با کیفیت از بوتیاس خرید زیره را انجام دهید.تا با ارسال رایگان به دستتون برسانیم .

اگر سوال یا ابهامی داشتید میتوانید از ساعت 7 صبح تا 12 شب در قسمت چت آنلاین گوشه صفحه با ما در ارتباط باشید یا از طریق تلگرام 

 

5/5 - (2 امتیاز)

4 نظر در “آیا زیره سیاه خواب آور است؟

  1. حمیده محمدی گفت:

    ممنون از مطالب خوب شما.من وزن پایینی دارم .میتوانم اخر شب زیره مصرف کنم؟

    1. محسن اسماعیلی گفت:

      پیشنهاد میکنم استفاده نکنید

  2. آذر بانو گفت:

    من زیره سیاه وسبز مصرف می کنم بیشتر زیره سیاه صبحانه. خوبه ودیابتی. هستم. مرسی از راهنماییتان

    1. محسن اسماعیلی گفت:

      مرسی از اینکه تجربه تون رو برامون نوشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *