دانستنی های زیره کرمان

آیا زیره سیاه باعث چاقی میشود؟

آیا زیره سیاه باعث چاقی میشود؟

زیره یادگار کرمان است و در کتب قدیمی «کمون» خوانده می شد. بهترین سوغات استان کرمان است که گونه سیاه آن در آنجا پرورش داده شده است. بیشتر در حاشیه رودخانه ها رشد می کند و کشت آن به آب زیادی نیاز ندارد. رنگ های مختلفی از جمله مشکی، سفید، سبز، صورتی، زرد، قهوه ای و خاکستری دارد. دانه های آن بیضی شکل و دراز است. به طور کلی همه انواع زیره دارای اسانس اسانسی هستند که ترکیبی از مواد دارویی و موثر مانند تانن، رزین است. یکی از اصلی ترین سوالات کسانی که زیره مصرف میکنند این است که آیا زیره سیاه باعث چاقی میشود؟

مصرف زیره باعث لاغری میشود یا چاقی؟

آیا زیره سیاه باعث چاقی میشود؟ زیره بر ترشح هورمون تیروئید تأثیر بسزایی دارد و میزان ترشح را افزایش می دهد. بنابراین برای افرادی که از کم کاری تیروئید رنج می برند بسیار مفید است. اما افراد لاغر و کسانی که تیروئید دارند نباید در مصرف زیاده روی کنند زیرا مشکل پرکاری تیروئید را در پی دارد. به طور کلی زیره به هضم غذا کمک می کند، انقباضات و لرزش را برطرف می کند، اما باید به مقدار مناسب مصرف شود. به طور کلی زیره با پر کار کردن تیروئید به میزان مناسب باعث لاغری میشود.

زیره سیاه و لاغری

بسیاری از افراد برای کاهش وزن ترجیح می دهند از گیاهان دارویی استفاده کنند، یکی از این گیاهان دارویی زیره سیاه است. مصرف زیره سیاه ممکن است در برخی افراد باعث کاهش وزن شود و تاثیر این گیاه بسته به شرایط جسمانی افراد متفاوت است. اگرچه استفاده از زیره سیاه در برخی افراد باعث کاهش وزن می شود، اما این امر برای همه صدق نمی کند و ممکن است برای برخی افراد موثر باشد و برای برخی دیگر موثر نباشد. همین امر در مورد سایر گیاهان پایه نیز صدق می کند.

تاثیر زیره برای کاهش وزن بر متابولیسم بدن

زیره نه تنها باعث می شود سوخت و ساز بدن شما سریعتر کار کند، بلکه اشتهای شما را نیز کاهش می دهد. طبق گزارشات و مطالعات انجام شده ثابت شده است که استفاده از این ادویه می تواند سطح چربی های مضر خون را کاهش دهد و در نتیجه وزن فرد را سریعتر کاهش دهد و بر چربی بدن تاثیر بگذارد.

زیره متخصص کاهش وزن

از چای سبز و زیره سیاه برای لاغری و تضعیف و همچنین خواص مختلف آنها استفاده می شود. می توانید یک قاشق پودر زیره سبز و سیاه را آسیاب کنید، آب را با دمای 80 درجه اضافه کنید، 15-20 دقیقه دم کنید و به تنهایی یا با عسل و آبلیمو میل کنید. افرادی که برای کاهش وزن از دمنوش زیره استفاده می کنند باید این چای را 30 دقیقه قبل از غذا بنوشند و اثرات معجزه آسای آن را مشاهده کنند.

آیا زیره سیاه باعث چاقی میشود؟

آیا زیره سیاه باعث چاقی میشود؟

فواید مصرف زیره قبل از هر وعده غذایی

مطالعات نشان داده است که یکی از خواص زیره سیاه در زمینه کاهش وزن این است که اگر افراد دارای اضافه وزن قبل از غذا از این گیاه استفاده کنند باعث چربی سوزی و کاهش وزن می شود. برای مثال افرادی که به مدت هشت هفته از این ماده در رژیم غذایی خود استفاده می کنند 8 درصد بیشتر از سایر افراد چربی می سوزانند. این سوال که چگونه با زیره سیاه وزن کم کنیم قطعا به ذهن شما خطور خواهد کرد.

مصرف زیره خشک

زیره خشک از زمان های قدیم به عنوان ادویه استفاده می شده است. امروزه از زیره برای کاهش وزن، بهبود هضم و تسهیل هضم استفاده می شود. زیره خشک به عنوان ادویه و دارو کاربرد فراوانی دارد و کاربردها و فواید زیادی دارد و اثرات آن به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است:

این گیاه منبع ویتامین های مختلف است. زیره منبع خوبی از آهن، منگنز، منیزیم، فسفر و سایر مواد معدنی است. همچنین حاوی ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E و B6 و همچنین اسیدهای آمینه مفید است. برخی تحقیقات نشان می دهد که عملکرد زیره برای نازک شدن معده تحریک پانکراس با تولید آنزیم ها و کمک به هضم است.

زیره سرشار از آنتی اکسیدان و فیتواسترول است. فیتواسترول ها مواد طبیعی با منشا گیاهی هستند که از نظر ساختار و عملکرد مشابه کلسترول هستند. آنها از جذب کلسترول مضر در دستگاه گوارش جلوگیری می کنند که می تواند اثرات کاهش وزن را توجیه کند.

زیره یک بمب آنتی اکسیدانی است

یکی دیگر از ویژگی های زیره برای کاهش وزن این است که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود که باعث می شود فشار زیادی از بدن خارج شود و در نتیجه باعث عملکرد صحیح بدن می شود. شاید برای شما تعجب آور باشد که استفاده از زیره برای کاهش وزن به شما کمک می کند خوب بخوابید. اکثر افرادی که می خواهند وزن کم کنند ممکن است از آن آگاه نباشند. خواب مناسب تاثیر زیادی در کاهش وزن دارد. خواب راحت و کافی باعث تناسب اندام و جلوگیری از تجمع چربی می شود. یکی از خواص زیره، خاصیت تسکین دهنده و خواب خوب آن است.

خواص دیگر زیره 

زیره ضد نفخ است و از باد معده جلوگیری میکند رطوبت را از بین می برد، معده و کبد را تقویت می کند. اشتها را تحریک می کند و باعث کاهش وزن می شود. با تأثیر بر عصب معده از سکسکه جلوگیری می کند. ورم طحال را برطرف می کند و اسهال را درمان می کند. از طرفی درمان کننده یبوست نیز می باشد. شیردهی را تقویت می کند و میل جنسی را افزایش می دهد زیرا هورمون های جنسی است. بر میزان خونریزی و قطع خونریزی قاعدگی تأثیر می گذارد. عرق را زیاد می کند، بوی بد را از بین می برد، خاصیت ضدعفونی کنندگی و میکروب کشی دارد.

زیره دارای خواص متضادی است

زیره دارای خواص متضادی است که هم یبوست و هم اسهال را درمان می کند. هم قاعدگی را قطع می کند و هم آن را زیاد می کند. می تواند میل جنسی را افزایش یا کاهش دهد، اما برای اینکه اثر دوگانه داشته باشد باید با ماده دیگری که این خاصیت را افزایش می دهد ترکیب شود.

تاثیر خرید زیره اصل

یکی از مهمترین عوامل تاثیر زیره بر بدن خرید زیره اصل و با کیفیت است. اگر قصد خرید زیره با کیفیت و اصل را دارید حتما اطمینان پیدا کنید که از زیره با کیفیتی بهره مند میشوید، زیرا با استفاده از زیره بی کیفیت به سلامت خود لطمه میزنید و با تاثیر نگرفتن از خواص آن، از استفاده آن منصرف میشوید. برای خرید زیره سیاه میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *