دانستنی های زیره کرمان

کدام زیره برای لاغری بهتر است؟

کدام زیره برای لاغری بهتر است؟

زیره یک دانه معطر و ضد نفخ است که در آشپزی به عنوان طعم دهنده غذا و در طب سنتی برای درمان بیماری های مختلف از جمله پوست، لاغری و هضم غذا کاربرد فراوانی دارد. این گیاه دارویی در انواع مختلف موجود است. در زیر به تفاوت زیره سبز و زیره سیاه می پردازیم.

این گیاه معطر در افغانستان، ایران، ازبکستان، تاجیکستان، ترکیه، مراکش، مصر، هند، کوبا، سوریه، شیلی و مکزیک می روید. بیشترین، بهترین و در عین حال معروف ترین نوع زیره در ایران متعلق به شهرستان بافاق استان کرمان است که خود به خود در آن می روید.

[aparat id=”WoeMD”]

انواع زیره

زیره سیاه یا زیره که در ایران با نام های دیگری مانند زیره کرمانی، شاه زیره، و زیره کوهی نیز خوانده می شود. گیاه زیره در زبان عربی با نام سنوت و در کتابهای گیاه شناسی به نام کمون ذکر شده است. به جای زیره سیاه می توانید از عصاره زیره سیاه مرغوب Muşkistan نیز استفاده کنید. بیشترین مصرف زیره در دنیا در صنایع غذایی و ادویه جات، طعم دهنده ها، عطرسازی است. زیره یکی از مواد اصلی چاشنی کاری است و در انواع محصولات غذایی تجاری استفاده می شود.

کدام زیره برای لاغری بهتر است؟

کدام زیره برای لاغری بهتر است؟

تفاوت بین زیره سبز و زیره سیاه

اگرچه این دو نوع زیره شباهت زیادی به یکدیگر دارند، اما از جهاتی با یکدیگر تفاوت دارند. نوع، اسانس و ترکیبات این دو زیره با یکدیگر متفاوت است. زیره سیاه با رنگ سیاه خود نازکتر و معطرتر از زیره سبز است. زیره سیاه همانطور که از نامش پیداست بزرگتر از زیره سبز روشن و تیره است.

زیره سبز طعم کمتری نسبت به زیره سیاه دارد. بوی زیره سیاه و زیره سبز نیز کمی با یکدیگر متفاوت است و این به دلیل تفاوت در ترکیبات اصلی آنهاست، اما خواص زیره سیاه و خواص درمانی زیره تفاوت چندانی با هم ندارند.

لاغری با زیره سیاه یا سبز!

امروزه بیشتر افراد ترجیح می دهند داروهای گیاهی را جایگزین داروهای شیمیایی کنند و برای لاغری و کاهش وزن از طب سنتی کمک می گیرند. مصرف زیره یا شاهی متابولیسم بدن را سرعت می بخشد و کالری های اضافی را می سوزاند و در عین حال با سهولت هضم و جذب مواد مغذی در سیستم گوارش به کاهش وزن کمک می کند. حالا سوال اصلی این است که برای لاغری زیره سبز بخوریم یا سیاه؟

کدام نوع زیره برای کاهش وزن مناسب تر است؟

اگر خواص کاهش وزن زیره را یاد بگیرید، بدون شک آن را به سبد غذایی خود اضافه خواهید کرد. اما در این قسمت در مورد تاثیر زیره بر کاهش وزن صحبت خواهیم کرد:

مصرف زیره برای کاهش وزن بسیار آسان و کم هزینه است. مصرف این گیاه چربی سوز به مدت 20 روز می تواند به کاهش وزن کمک کند. این ادویه را به وعده های غذایی و سالاد خود اضافه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید یا به عنوان چای، عرق و غیره استفاده کنید. به عنوان استفاده کنید. زیره برای کاهش وزن مفید است. اما کدام زیره؟

همانطور که قبلا ذکر شد، زیره برای نازک کردن معده مفید است. اما با توجه به تفاوت زیره سبز و زیره سیاه، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که برای لاغری زیره سبز بخوریم یا سیاه؟ اصولا از زیره سیاه برای کاهش وزن استفاده می شود.

اگرچه تاثیر زیره بر اساس سیستم بدن افراد متفاوت است و مصرف زیره سیاه برای کاهش وزن برای همه موثر نیست، اما به طور کلی می تواند باعث کاهش وزن شود. به دلیل اثر کاهش اشتها زیره، دانه های زیره سیاه را با جویدن یا ریختن پودر زیره در آب می خورند. دم کرده زیره نیز در کاهش اشتها موثر است. عرق زیره می تواند در لاغری شکم نیز تاثیر داشته باشد. خرید عرق زیره برای کاهش وزن از فروشگاه های معتبر و یا بسته بندی های معتبر توصیه می شود. خرید زیره سیاه . اگر دنبال این هستید که برای لاغری زیره سبز بخوریم یا سیاه حتما تا انتها مقاله را مطالعه کنید.

البته این نکته را به خاطر داشته باشید که به طور کلی مصرف گیاه تاثیری در کاهش اشتها ندارد. به ویژه این عصاره های گیاهی اغلب اسانس هستند و حتی می توانند با تحریک معده و آزادسازی آنزیم های آن اشتها آور باشند. اما بهترین زمان مصرف آب زیره برای لاغری معده به مقدار یک لیوان نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی است. مصرف چای زیره قبل از غذا نیز می تواند به نازک شدن معده کمک کند.

چگونه از زیره برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

می گویند تاثیر زیره در نازک شدن معده در بیست روز قابل توجه است. اگر می خواهید شکم و پهلوهای خود را لاغر کنید می توانید با تفت دادن و آسیاب کردن زیره در وعده های غذایی و سالاد خود از زیره به عنوان ادویه استفاده کنید و علاوه بر خواص آن از تاثیر زیره برای کاهش وزن نیز بهره مند شوید. زیره سیاه با کاهش کلسترول تاثیر بسزایی در کاهش وزن دارد. بهترین راه استفاده از زیره برای کاهش وزن، استفاده از آن در نوشیدنی است.

نوشیدنی زیره را می توان به شکل دمنوش زیره برای کاهش وزن تهیه کرد و می توانید زیره را با سایر مواد ترکیب کرده و نوشیدنی مخصوص لاغری معده درست کنید. نوشیدنی زیره و لیمو یکی از نوشیدنی های زیره برای کاهش وزن است. برای تهیه این نوشیدنی به دو قاشق زیره و نصف لیموی تازه نیاز دارید. کافی است زیره را از شب قبل خیس کنید و صبح آن را بجوشانید و به آبلیمو اضافه کنید.

بهترین راه استفاده از زیره برای لاغری شکم و پهلوها

اگر به دنبال تاثیر بهتر و موثرتر زیره در لاغری شکم و پهلو هستید، باید طبق برنامه و با مصرف به مقدار مناسب از زیره استفاده کنید. مصرف هر زیره با توجه به ویژگی های فردی متفاوت است و نمی توانید از برنامه غذایی استفاده کنید که برای همه به یک میزان مصرف شود. این که برای لاغری زیره سبز بخوریم یا سیاه یک موردیست که باید با توجه به تغذیه و سیستم بدنیتون بررسی شود. زیرا زیره سیاه ممکن است تاثیر چندان روی بدن شما نداشته باشد ولی این به این معنی نیست که میتوانید با خیال راحت زیره سبز را مصرف کنید چون ممکن است زیره سیاه روی بدن شما تاثیر نداشته باشد.

بنابراین بهتر است این کار زیر نظر پزشک انجام شود. اما بدانید که ورزش و تغذیه مناسب همراه با مصرف زیره می تواند تاثیر زیره را در لاغری شکم و پهلو دو چندان کند. همچنین می توان گفت بهترین زمان برای خوردن زیره برای کاهش وزن زمانی است که اطلاعات کافی در مورد روش های مصرف زیره برای کاهش وزن داشته باشید و متوجه شده باشید که برای لاغری زیره سبز بخوریم یا سیاه؟

100گرم
1کیلوگرم
250گرم
500گرم

زیره سیاه کرمان

85,000 تومان680,000 تومان

سخن پایانی

زیره سیاه به طور کلی برای لاغری مناسب تر است و با توجه به روش های مصرف زیره برای لاغری که در بالاتر گفتیم میتوانید استفاده کنید. زیره سبز و سیاه تفاوت زیادی ندارند، اما تاثیرات زیره سیاه در مورد لاغری بیشتر است، در هر دو حالت و برای مصرف هرکدام اول به دکتر تغذیه خود مراجعه کنید و با مشاوره دکترتان زیره سبز یا سیاه را در رژیم غذایی خود وارد کنید.

ارتباط با ما در تلگرام یا ایتا

4.5/5 - (11 امتیاز)

4 نظر در “کدام زیره برای لاغری بهتر است؟

  1. ملیحه گفت:

    چقدر طول میکشه با زیره وزن کم کنیم؟

    1. محسن اسماعیلی گفت:

      بستگی به شرایط داره…چت گوشه تصویر پیام بدید تا بیشتر راهنمایی کنم

  2. محمد گفت:

    برای لاغری بهتر و سریعتر از عرق زره استفاده کنیم یا پودر؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. محسن اسماعیلی گفت:

      سلام..عرق زیره بهتر میتونه کمک کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *